2014. július 18., péntek

4. nap. Montserrat - A sziklára épített kolostor

A mai napon a Montserrat-hegy és az ott épült kolostor volt a cél. A bő egyórás úton már messziről megláttuk a felhőkből éppen kibújt csipkés sziklákat. Pontosabban fűrészfog-szerű hegytetőt, mert a Montserrat jelentése Fűrészhegy.

Dél körül érkeztünk, fent a kolostorhoz közeli parkoló utolsó szabad helyeit csíptük meg. Ha  megtelik, akkor a hegy aljáról fel lehet jönni fogaskerekűvel vagy  libegővel (a járművekről bővebben itt). Cserébe a lenti parkolás ingyenes. Tömegközlekedéssel legegyszerűbben Barcelonából vonattal kirándulhatunk ide. Létezik buszjárat is, de csak napi 1 alkalommal. A látnivalókat és a különböző hasznos információkat bemutató  honlap pl. ez, de itt is sok információt találunk.

A közel 800 méter feletti magasságba kacskaringós szerpentin vezet.

Felfele nézve a hatalmas és  bizarr formájú sziklák nyűgöztek le.

A hegy oldalában egy kis utat láttunk végigfutni.

A néhány száz méterenként valamilyen jeles vallásos eseményt vagy szentet ábrázoló kegyhelyekkel övezett úthoz a "Santa Cava" fogaskerekűvel ereszkedtünk le.

Innen végig csodálatos kilátással bő 20 percig tartott az út a Szent Barlang kápolnához. A legenda szerint Szűz Máriát és a fején koronát viselő gyerek Jézust ábrázoló kegyszobrocskát  Lukács apostol faragta, és maga Szent Péter hozta a sziklák közé Krisztus születése után 50 évvel.

Black Madonna.jpg
A barlang köré egy kápolnát építettek, innen a neve "Santa Cava". Az eredeti szobor már nem itt, hanem a kolostor-komplexum templomában található. Sokak szerint a szobornak  csodatévő ereje van.

Sorban állnak a hívők, hogy megérintsék a szobor lábát.
A Bazilikát a XVI. században építették, de a napóleoni háborúk alatt teljesen lerombolták, majd újjáépítették. Katalónia legnépszerűbb zarándokhelye.

A kolostor épületegyüttesében szálloda,  szerzeteseket oktató iskola, étterem,  bolt és postahivatal is található.  Hasonlóan, mint Marineland-ban, itt is volt néhány asztal meg pad, hogy az otthonról hozott ennivalót el lehessen fogyasztani. Kihasználtuk a lehetőséget, péksüteményt meg sajtot vettünk a közeli kisboltban, és a kijelölt piknikező helyen elfogyasztottuk.

Visszasétáltunk az autóhoz, közben gyönyörködtünk a fantasztikus panorámában és a különleges sziklaformákban. Gaudi Sagrada Famíliájának homlokzatát is ezek a formák ihlették.

Kifizettük az 5 € parkolási díjat és elindultunk hazafelé.